Strona 1 z 2

Samodzielność IT

: 07 lut 2012, 15:18
autor: Grzegorzz
Witam! Komputer w firmie to aktualnie podstawa - podejrzewam, że każdy z nas korzysta z poczty elektronicznej, bankowości itd. Jednak na tym się nie kończy rola technologii - na firmowym sprzęcie często przechowywane są dane klientów i samego przedsiębiorstwa, bez których w działalności ani rusz. I tu moje pytanie - czy sami dbacie o swój dział informatyczny - sprzęt, jego poprawne funkcjonowanie, bezpieczeństwo, czy może korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Re: Samodzielność IT

: 20 mar 2012, 00:09
autor: karski
Od tego zatrudnia się specjalistów od bezpieczeństwa itd.

___________________
Zobacz, jak działa cialis

Re: Samodzielność IT

: 31 mar 2012, 20:44
autor: Grzegorzz
No właśnie tego się chciałem dowiedzieć - czy stawiacie na współpracę z profesjonalnymi firmami, czy robicie to sami:) A to zatrudnienie specjalistów na jakiej zasadzie? W sensie czy jest to tworzenie nowego stanowiska w firmie czy outsourcing? Pracuję w 3Services Factory i staram się być na bieżąco z takimi trendami w polskich przedsiębiorstwach. Obie formy budowy i rozwoju działu IT, dbania o jego bezpieczeństwo mają swoje wady i zalety, choć myślę, że przewagę zalet ma jednak podmiot, który zajmuje się tym fachowo. Nie zawsze przedsiębiorstwa mają dostateczną wiedzę jak taka organizacja powinna wyglądać.

Re: Samodzielność IT

: 13 kwie 2012, 08:37
autor: karski
Powiem tak: taniej wychodzi zatrudnienie własnego specjalisty, niż np. współpraca z zewnętrzną firmą
__________________
Najskuteczniejsze i tanie leczenie alkoholizmu

Re: Samodzielność IT

: 14 kwie 2012, 21:36
autor: Grzegorzz
Z tym, że może się zdarzyć, że własny specjalista będzie chory, na urlopie, z jakichś innych powodów niedostępny, a awarie lubią się pojawiać w najmniej sprzyjających momentach - co wtedy? Firma zewnętrzna ma za zadanie pilnować tego 24h na dobę i reagować natychmiast.

Re: Samodzielność IT

: 15 kwie 2012, 21:30
autor: karski
Grzegorzz pisze:Z tym, że może się zdarzyć, że własny specjalista będzie chory, na urlopie, z jakichś innych powodów niedostępny, a awarie lubią się pojawiać w najmniej sprzyjających momentach - co wtedy? Firma zewnętrzna ma za zadanie pilnować tego 24h na dobę i reagować natychmiast.
Poniekąd tak. Ale ja jako prezes bałbym się całą infrastrukturę komuś obcemu powierzyć :D
________________
Profesjonalny, tani czarter jachtów. Najwyższa jakość obsługi!

Re: Samodzielność IT

: 17 kwie 2012, 17:49
autor: Grzegorzz
Wiadomo, że ewentualny wybór takiej firmy musiałby być dobrze przemyślany, w końcu ta infrastruktura to bardzo cenne dane dla przedsiębiorstwa, ale właśnie... może (gdy ma się pewność co do takiej współpracy) warto zmienić podejście, to przestaje być "ktoś obcy", a zaczyna być normalnym partnerem biznesowym, który też ma swój interes w tym, by wszystko działało dobrze:)

Re: Samodzielność IT

: 24 kwie 2012, 21:05
autor: karski
Dodatkowo wiadomo, klauzule na wypadek wyrządzonych szkód itd.
_________________
pity 2011

Re: Samodzielność IT

: 24 kwie 2012, 23:30
autor: Grzegorzz
Wiadomo, kwestie umowy też trzeba porządnie dopiąć. No i właśnie, często zdarza się tak, że od "obcej" firmy, z którą się współpracuje, łatwiej jest czegoś wymagać niż od ludzi zatrudnianych w swojej firmie - właśnie ze względu na różnicę w precyzyjności umów.

Re: Samodzielność IT

: 28 kwie 2012, 14:50
autor: karski
Dlatego, gdyż zewnętrznej firmie zależy na dobrej opinii.
__________________
sylwester