Myślicie, że to dobry pomysł, żeby samodzielnie poprowadzić swoją księgowość?
Zastanawiam się jak to się może potoczyć, zwłaszcza gdy nie ma się zbytnio wiedzy na ten temat...
Samodzielnie poprowadzić swoją księgowość?
Moderator:mkamil
Jest możliwe, żeby samodzielnie poprowadzić sobie taką księgowość.
Masz chociażby możliwość taką jak księgowość internetowa.
Dokładniej tutaj: http://wfirma.pl/ możesz sobie na ten temat poczytać. Ogólnie wfirma.pl udostępnia narzędzia, które pozwalają nad tym wszystkim zapanować.
Jeśli pojawią się jakieś problemy, masz zapewnione wsparcie profesjonalistów z ich strony.
Masz chociażby możliwość taką jak księgowość internetowa.
Dokładniej tutaj: http://wfirma.pl/ możesz sobie na ten temat poczytać. Ogólnie wfirma.pl udostępnia narzędzia, które pozwalają nad tym wszystkim zapanować.
Jeśli pojawią się jakieś problemy, masz zapewnione wsparcie profesjonalistów z ich strony.
Polecam artykuł na temat księgowości: http://biznes-blog.pl/uslugi-ksiegowe-d ... weloperow/
Jak się nie zna na księgowości to lepiej jest ją powierzyć w ręce profesjonalistów. Niby wszystkiego można się nauczyć, ale nie ma co ryzykować. Możecie zajrzeć tutaj: http://ksiegowyexpert.pl/cennik.html i dowiedzieć się więcej, a nawet bym powiedziała, że skorzystać z ich usług bo są profesjonalni.
Samodzielna księgowość ma bardzo duża wadę a mianowicie jest to brak czasu. Po pierwsze musimy świetnie znać się na księgowości i przepisach a dodatkowo brakuje czasu na inne zadania m.in. nadzorowanie pracowników oraz rozwój firmy. Nie wystarczy pobieżna wiedza na ten temat. Tylko osoba, która dobrze zna się na zasadach panujących w księgowości oraz ma odpowiednie doświadczenie może prawidłowo uzupełniać wszystkie dokumenty i deklaracje do urzędów. Dla mnie to nie do przyjęcia i dlatego ja zdecydowałam się na outsourcing i usługi firmy https://www.tmf-group.com/pl-pl/service ... ompliance/
Moim zdaniem warto tutaj pomyśleć o biurze, ale do tego pomyśl o archiwizacji dokumentów, gdzie po prostu będą one bezpiecznie. Przydają się do tego specjalne pudła archiwizacyjne takie jak tutaj: http://www.archiwizacjadokumentow.com.p ... rchivboxy/ . Wiele ich jest na naszym rynku jednak nie każdy znajduje takie jak by chciał.
Bałabym się samodzielnie zajmować całą tą dokumentacją - odpowiedzialność wielka a wiedza praktycznie zerowa Ja od kilku miesięcy współpracuję z biurem rachunkowym Kasprzyk i Niziołek z Gliwic. Zajmują się księgowością mojej firmy, pomagają w kwestiach związanych z kadrami itd. Współpraca oparta na zaufaniu i ich 20 letnim już doświadczeniu.
Uważam, że to zły pomysł, a nawet bardzo zły. Księgowość jest obwarowana licznymi przepisami prawnymi, jak wykonywać jej elementy, ba, nawet jak wykonywać obliczenia i w ustawach jest dużo miejsca poświęconego na wyszczególnianie potencjalnych sankcji za niewypełnienie zobowiązań narzuconych przez przepisy. Więc jeśli, mając na głowie całą swoją księgowość, nie znamy przepisów, a dopuścimy się zaniedbań w tym kierunku, możemy być pewni, że czekają nas surowe kary - nie życzyłbym nikomu ich otrzymania, bo jak z urzędu zwietrzą nieścisłości, to piekło na ziemi to mało powiedziane, co się będzie działo. Ja bym tak nie ryzykował i nie oszczędzał na zatrudnieniu jakiegoś specjalisty z tej dziedziny, wtedy ryzyko błędów będzie mniejsze.
Jeśli chcesz samodzielnie prowadzić swoją księgowość to zerknij sobie na ofertę https://wfirma.pl/. To platforma stworzona z myślą o przedsiębiorcach chcących samodzielnie rozliczać faktury czy zarządzać magazynem. Klienci mogą też liczyć na stałe wsparcie specjalistów od podatków czy prawa pracy.
Oj nie wiem czy to możliwe... Może są jakieś programy komputerowe, które to ułatwiają?