Samodzielność IT
Moderator:mkamil
Witam! Komputer w firmie to aktualnie podstawa - podejrzewam, że każdy z nas korzysta z poczty elektronicznej, bankowości itd. Jednak na tym się nie kończy rola technologii - na firmowym sprzęcie często przechowywane są dane klientów i samego przedsiębiorstwa, bez których w działalności ani rusz. I tu moje pytanie - czy sami dbacie o swój dział informatyczny - sprzęt, jego poprawne funkcjonowanie, bezpieczeństwo, czy może korzystacie z usług firm zewnętrznych?
No właśnie tego się chciałem dowiedzieć - czy stawiacie na współpracę z profesjonalnymi firmami, czy robicie to sami:) A to zatrudnienie specjalistów na jakiej zasadzie? W sensie czy jest to tworzenie nowego stanowiska w firmie czy outsourcing? Pracuję w 3Services Factory i staram się być na bieżąco z takimi trendami w polskich przedsiębiorstwach. Obie formy budowy i rozwoju działu IT, dbania o jego bezpieczeństwo mają swoje wady i zalety, choć myślę, że przewagę zalet ma jednak podmiot, który zajmuje się tym fachowo. Nie zawsze przedsiębiorstwa mają dostateczną wiedzę jak taka organizacja powinna wyglądać.
Powiem tak: taniej wychodzi zatrudnienie własnego specjalisty, niż np. współpraca z zewnętrzną firmą
__________________
Najskuteczniejsze i tanie leczenie alkoholizmu
__________________
Najskuteczniejsze i tanie leczenie alkoholizmu
Z tym, że może się zdarzyć, że własny specjalista będzie chory, na urlopie, z jakichś innych powodów niedostępny, a awarie lubią się pojawiać w najmniej sprzyjających momentach - co wtedy? Firma zewnętrzna ma za zadanie pilnować tego 24h na dobę i reagować natychmiast.
Poniekąd tak. Ale ja jako prezes bałbym się całą infrastrukturę komuś obcemu powierzyćGrzegorzz pisze:Z tym, że może się zdarzyć, że własny specjalista będzie chory, na urlopie, z jakichś innych powodów niedostępny, a awarie lubią się pojawiać w najmniej sprzyjających momentach - co wtedy? Firma zewnętrzna ma za zadanie pilnować tego 24h na dobę i reagować natychmiast.
________________
Profesjonalny, tani czarter jachtów. Najwyższa jakość obsługi!
Wiadomo, że ewentualny wybór takiej firmy musiałby być dobrze przemyślany, w końcu ta infrastruktura to bardzo cenne dane dla przedsiębiorstwa, ale właśnie... może (gdy ma się pewność co do takiej współpracy) warto zmienić podejście, to przestaje być "ktoś obcy", a zaczyna być normalnym partnerem biznesowym, który też ma swój interes w tym, by wszystko działało dobrze:)
Wiadomo, kwestie umowy też trzeba porządnie dopiąć. No i właśnie, często zdarza się tak, że od "obcej" firmy, z którą się współpracuje, łatwiej jest czegoś wymagać niż od ludzi zatrudnianych w swojej firmie - właśnie ze względu na różnicę w precyzyjności umów.