Dlaczego wdrażanie nowych projektów, instalowanie nowych rozwiązań, kończy się niepowodzeniem aż w 87 procentach?
Wdrażanie zmian w biznesie to zadanie trudne i newralgiczne. Większość prób wprowadzania innowacji informatycznych kończy się porażką. Wynika to z faktu, iż wprowadzanie zmiany kończy się z chwilą zainstalowania nowości, podczas, gdy jest to proces wymagający dalszego nadzoru, badania i korygowania. Więcej o metodzie AIM znajdziecie w zapisie webinarium prowadzonego przez Dona Harrisona. Zapraszam >>tutaj.
Główny błąd we wdrażaniu projektów w branży informatycznej.
Moderator:mkamil
No cóż - niestety nie zawsze wszyscy potrafią wdrożyć odpowiednie zmiany. Trzeba pamiętać o tym, że w Polsce wciąż jeszcze nie inwestuje się w osoby, które sprawnie takie zmiany potrafią wdrażać w życie. Kadra menadżerska, odpowiedzialna za nadzorowanie projektów to wciąż nisza.
Odświeżę temat, bo mnie zaciekawił, a bez sensu jest tworzyć kolejny o tej tematyce i zaśmiecać forum. Może zresztą po takim czasie jakieś nowe spostrzeżenia? Aktualnie trudno prowadzić biznes bez wprowadzania nowych rozwiązań z zakresu IT i fakt, że trzeba robić to umiejętnie. Przede wszystkim należy dobrze przeanalizować co i w jakim stopniu będzie firmie potrzebne. Poza tym dobrze współpracować z profesjonalnymi podmiotami, zwykle jest to bardziej opłacalne i skuteczne niż radzenie sobie z tym o własnych siłach. U nas np. w 3Services Factory mamy usługi kolokacji, czy własnego DC i na samym udostępnieniu usług się nie kończy - przez cały czas trwania umowy pracownicy zajmują się obsługą sprzętu, jest stały monitoring procesów informatycznych itd. Zatem być może problemem we wdrażaniu zmian w biznesie jest brak świadomości, że współpraca z inną firmą nie jest kosztowniejsza niż zajmowanie się wszystkim na własną rękę.
Nie liczy się kadra menadżerska tylko fachowcy informatycy. Każdy głupi umie zarządzać projektem jeśli tylko na tym projekcie może zarobić
Liczy się kadra menadżerska, fachowcy informatycy i fachowcy od wdrożenia analityki internetowej