Oszczędności w firmie

Forum ogólne - poruszamy tematy związane prowadzeniem firmy.
Opiszcie swój biznes i doświadczenia z nim związane.

Moderator: mkamil

Awatar użytkownika
MateuszWawrzyn
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 23 lis 2012, 20:08
Lokalizacja: Polska

29 lis 2012, 11:17

Pewnie, że i energia - odpowiedni dostawca bądź jakieś odpowiednie dla danego miejsca odnawialne źródła energii (np wiatraki, jak w http://ekotaniej.pl/, czy kolektory) mogą zmniejszyć koszty prowadzenia firmy,
ale też wspomniany wyzej outsourcing, w miarę regularne audyty, no i trzymanie ręki na pulsie w sprawach zatrudnieniowych, bo koszty tu są gigantyczne, sami wiecie
Awatar użytkownika
Sampan
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 21 lut 2012, 15:22

18 sty 2013, 15:40

Należy przyjrzeć się wydatkom tj na co wydajemy najwięcej. Jeśli jest to energia elektryczna to szukamy innych dostawców lub taryf.

Jeśli gros naszych wydatków to pensje, to albo staramy się pozlecać czynności na zewnątrz albo po prostu negocjować płace.

W dużej firmie reorganizacja kosztów to mega wyzwanie, w małej można problem zdiagnozować dość szybko. Audyt polecałbym firmom zatrudniającym min. 50 osób, bo taki audyt też kosztuje.
alexx
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:14

16 kwie 2013, 08:43

Moim zdaniem dużo zaoszczędzić można na wyposażeniu biurowym. Sam zamawiam artykuły biurowe i papiernicze w hurtowni internetowej: http://art-pak.pl/, która oferuje naprawdę dobre ceny, w szczególności jeśli chodzi o koperty, segregatory, folie.
Jeżeli zamawia się takie rzeczy w większej ilości ceny potrafią być o wiele niższe niż przy zamówieniu detalicznym.
danny0019
Użytkownik
Posty: 118
Rejestracja: 22 paź 2012, 13:54

08 maja 2013, 21:53

Ja myślę że firmy nie powinny szukać oszczędności tylko inwestować a więcej zarobią i mniej wydają ... ostatnio wpadłem na pomysł zamontowania GPS do firmowych samochodów i kontroluje pracowników gdzie jeżdżą, okazało się że t był dobry pomysł dzieki tym GPS-om już zaoszczędziłem na paliwie okazało sie z automatu że ludzie mniej jeżdżą i paliwo sie nie traci :P polecam takie systemy wszystkim firmom jest to objęte gwarancją, i co najważniejsze są bezawaryjne
Wrona
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28 lut 2013, 19:30

02 cze 2013, 23:31

Popieram przedmówcę. Również zainwestowałem w monitoring GPS dla wszystkich samochodów firmowych, by oszczędzić na paliwie i wykluczyć nieuczciwych pracowników. Pracownicy się dowiedzieli o systemie monitorowania i dziwnym trafem szybciej wracają z tras oraz mniej pieniędzy przeznaczam na paliwo. Jak dla mnie był to strzał w dziesiątkę.
Awatar użytkownika
Wakacyjny
Posty: 3
Rejestracja: 04 cze 2013, 13:17

04 cze 2013, 13:28

GPS jest dobry jak to firma transportowa lub ma się sporo handlowców na aucie. A co jak to jest biuro rachunkowe? GPS zamontuje się do komputera?

W małych firmach są dwie kategorie kosztów - płace i czynsze. Chcąc dać 2500 zł netto na rękę, firma musi wybulić min ok 4200 zł !. Tak samo jest z czynszem po 20 -22 zł za m2 to bardzo dużo. Nawet mając mały warzywniak to czynsz wynosi kilkaset złotych.

Szuka się oszczędności tam, gdzie są największe koszty inaczej to nie ma sensu, prawda.
nuti@
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2013, 11:31

05 cze 2013, 11:37

Alicjo może porozmawiasz o tym ze specjalistą. Ja o zmniejszeniu kosztów zawsze rozmawiam ze swoim biurem rachunkowym. Zawsze umieją mi bardzo dobrze doradzić. Może skontaktuj się z biurem rachunkowym PROEFEKT . http://biurorachunkowe.krakow.pl/
Awatar użytkownika
jagoda23
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 01 gru 2010, 15:24

11 cze 2013, 22:46

Wakacyjny pisze:GPS jest dobry jak to firma transportowa lub ma się sporo handlowców na aucie. A co jak to jest biuro rachunkowe? GPS zamontuje się do komputera?

W małych firmach są dwie kategorie kosztów - płace i czynsze. Chcąc dać 2500 zł netto na rękę, firma musi wybulić min ok 4200 zł !. Tak samo jest z czynszem po 20 -22 zł za m2 to bardzo dużo. Nawet mając mały warzywniak to czynsz wynosi kilkaset złotych.

Szuka się oszczędności tam, gdzie są największe koszty inaczej to nie ma sensu, prawda.
Faktycznie czynsze są bardzo drogie zwłaszcza w największych miastach. Dużo łatwiej ograniczyć (tak mi się wydaje) koszty w małych firmach, niż w korporacjach. Zależy też od działalności, jak ktoś nie potrzebuje dużego biura w centrum miasta, to może sobie wynająć biurko, zamiast całego lokalu, albo pracować w domu, a biuro mieć wirtualne.
biznesmenka
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: 13 lut 2013, 09:19

06 lip 2013, 14:35

My oszczędzamy na przykład na oświetleniu.
Zamówiłam żarówki halogenowe, takie jak tu: http://swiatswiatla.pl/index.php/cat/c1 ... enowe.html do całej firmy i faktycznie widać oszczędności na rachunkach.
Jerry Lacan
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 11 cze 2013, 14:23

10 lip 2013, 09:08

Są firmy, które zawodowo zajmują się oszczędnościami w firmie. Inna sprawa, że obecnie dzięki programom dofinansowania unijnego, firmy MŚP mogą automatyzować swoją działalność przez wdrażanie programów zarządzania. Może warto pomyśleć o oszczędnościach w długiej perspektywie? Jak myślicie?
"Biznes to przygoda - Myśl innowacyjnie" Polub nas na Facebooku!
ODPOWIEDZ

Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
Strony internetowe Zielona Góra Ubezpieczenia Zielona Góra Forum mechaniczne
DJ na Wesele Zielona Góra Regeneracja koła dwumasowego Skup samochodów śląskie
Skup samochodów Poznań Doradca kredytowy Warszawa Forum Webmasterów - webax.pl