Pomyśl chociażby o kosztach mediów.
Ile płacisz za telefon, internet? Często można na tym sporo zaoszczędzić.
Zadzwoń do kilku operatorów i sprawdź, jaka internet oferta przysługuje Twojej firmie. Może się okazać, że ta, z której korzystałeś do tej pory wcale nie jest najkorzystniejsza.
Jak obniżyć koszty prowadzenia firmy?
Moderator:mkamil
Obniżać koszty można na różne sposoby, zależy to od profilu działalności firmy. Tutaj wklejam artykuł z przykładami nietypowych kosztów, które firma może sobie odpisać http://sigmapartner.pl/artykul/5-nietyp ... z-odpisac/
Rzetelne biuro rachunkowe z okolic Poznania - zakładanie spółek w Anglii i inne usługi rachunkowe http://sigmapartner.pl/
Koszty prowadzenia firmy można obniżyć poprzez przekazanie części zadań innymi firmom, wyspecjalizowanym w konkretnych działaniach - dodatkową zaletą outsourcingu jest większa efektywność. Innym firmom można przekazać m.in. prowadzenie księgowości, obsługę klienta, czy elektroniczną obsługę zamówień (e-fulfilment) http://e-logistics.pl/e-fulfilment
Myślę, że sporo można oszczędzić na księgowości. Tzn. zamiast korzystać z usług księgowej, zdecydować się na księgowość internetową. Dostępne są też darmowe programy do faktur, np. http://partner.wfirma.pl/ref/e9485e0873 ... af548b40a7 . W zależności od wielkości firmy to może być nawet kilkaset zł miesięcznie oszczędności.
Jest kilka sposobów na obniżenie kosztów prowadzenia firmy. Natomiast, jeśli chodzi o księgowość na tym bym nie oszczędzał. Akurat ta kwestia musi być dopięta na ostatni guzik. Kiedy nie dysponujemy osobistą księgową, można się zwrócić do biur rachunkowych. Ceny prowadzenia takiego rodzaju księgowości są różne. Zazwyczaj zamykają się w kwocie 500zł. Można znaleźć i za 150zł. Jeśli chcemy naprawdę obniżyć koszty, księgowość prowadzona online będzie dobrym rozwiązaniem, np w http://www.rachunkowosc-weryfikacja.com.pl/ jest taka możliwość.
Często jest tak że obniżenie kosztów w firmie daje nam oszczędności aby troszkę więcej zainwestować w innym sektorze. Mam w firmie specjalną grupę osób która zajmuje się znajdywaniem rozwiązań do zaoszczędzenia pieniędzy. Ostatnio takie działania pozwoliły nam na zainwestowanie części oszczędzonych pieniędzy w jeszcze lepsze ubezpieczenie firmy. Oczywiście miałem wykupioną polisę ale nie była ona wystarczająca bo jak zobaczyłem ile nam oferuje na https://www.gothaer.pl/pl-dla-firm-prod ... -gobiznes/ To już wiedziałem jaką polisę muszę wybrać. Ich oferta jest na prawdę niesamowita. Można u nich ubezpieczyć dosłownie wszystko zaczynając od maszyn. urządzeń w firmie itp ale także nnw pracowników. To bardzo ważne w przypadku gdy pracownik uległ wypadkowi na miejscu pracy. Przydaje się wtedy także asysta prawna którą także zyskujemy decydując się na ich ofertę. Także jak widać oszczędzanie jest bardzo ważne bo możemy te pieniądze przeznaczyć na inny cel. A Wy co o tym sądzicie ? Czekam na Wasze komentarze w tym temacie.
Można zaoszczędzić na dobrym systemie alarmowym. Zamiast zatrudniać dozorców, czy firmę ochroniarską, można zainstalować system alarmowy. Moi rodzice w Krakowie skorzystali z usług http://www.iinstalacjekrakow.pl/alarmy/ . Teraz mają alarmy i do tego monitoring. Pracownicy poprawili wydajność odkąd wiedzą, że śledzą ich kamery. I co najważniejsze, firma jest bezpieczna.
Zaoszczędzić można na papierze, tuszach, wyborze tańszegooperatora internetowego i telefonicznego, ale np na prawnikach nie ma co oszczędzać, to bardzo ważny aspekt. Polecam adwokata z Katowic. To kancelaria która ma dośc spore doświadczenie w tego typu sprawach. Odezwij się do nich, a napewno pomogą Ci rozwiązać problem i doradzą.