6. na 10. przedsiębiorców odczuwa negatywne skutki obecnej sytuacji gospodarczej. Jednocześnie 1/4 badanych przez 4 Results przedsiębiorców nie odczuwa negatywnych skutków obecnej sytuacji gospodarczej.
Jak radzą sobie firmy, których nie dotyka kryzys. Przede wszystkim koncentrują się na zwiększeniu przychodów dzięki spadkowi cen od podwykonawców. Korzystając z osłabienia konkurencji firmy wkraczają na nowe geograficzne rynki, starają się poszerzyć ofertę, a nawet przejmują konkurencyjne firmy.
Większość przedsiębiorców wykazuje się jednak umiarkowanym optymizmem jeżeli chodzi o wyniki finansowe w 2009 r. 1/4 nastawia się na wzrost przychodów, 3. na 10. firm przewiduje utrzymanie przychodów na poziomie zeszłorocznym. Prawie połowa respondentów badania 4 Results niestety prognozuje spadki.
Czas pokaże czy strategia ekspansywna jest bardziej efektywna niż strategia "na przetrwanie".
Kryzysowe zarządzanie na plus
Moderator:mkamil
Czasami jedyną możliwością jest obniżenie cen i, oczywiście, to jest i tak często zysk dla większego przedsiębiorstwa. Jedni korzystają, bo inni tracą. Smutna prawda. Ale może też i dlatego tak popularna stała się sprzedaż ratalna. A tak zmieniając temat, co sądzicie o ofercie ratalnie.com? Czy taka forma radzenia sobie ze skutkami kryzysu może być opłacalna?
Bardzo ciekawe pytanie. Doba kryzysu powaznie namieszała w świtoym biznesie. Największe korporacje powaznie się zachwiały a niektóre nawet upadły co odbiło się głośnym echem w mediach publicznych.
Ciężko jest stwierdzić czy lepiej przeczekać dany kryzys którego koniec jest niewiadomą a skutki myslę że będa odczuwalne przz wiele lat po jego zakończeniu.
Ciekawa jest publikacja Tomasza Szopińskiego - "Zarobić Na Kryzysie"
gdzie autor w bardzo wartościowy sposób opisuje jak przetrwać ze swoim biznesem w trudnych czasach. Podaje także praktyczne porady jak skutecznie zarobić na kryzysie, w przypadku gdy inni zamierają ze swoimi "działalnościami"
Opowiada o taktyce ofensywnej, gdzie nie czekamy co przyniesie los, lecz bierzemy życie i biznes,firmę w swoje ręce i wykorzystujemy to co dla innych jest niemożliwe do zrealizowania.
Podsumowaując, publikacja jest godna uwagi i zawierająca praktyczne wskazówki biznesowe.
Ciężko jest stwierdzić czy lepiej przeczekać dany kryzys którego koniec jest niewiadomą a skutki myslę że będa odczuwalne przz wiele lat po jego zakończeniu.
Ciekawa jest publikacja Tomasza Szopińskiego - "Zarobić Na Kryzysie"
gdzie autor w bardzo wartościowy sposób opisuje jak przetrwać ze swoim biznesem w trudnych czasach. Podaje także praktyczne porady jak skutecznie zarobić na kryzysie, w przypadku gdy inni zamierają ze swoimi "działalnościami"
Opowiada o taktyce ofensywnej, gdzie nie czekamy co przyniesie los, lecz bierzemy życie i biznes,firmę w swoje ręce i wykorzystujemy to co dla innych jest niemożliwe do zrealizowania.
Podsumowaując, publikacja jest godna uwagi i zawierająca praktyczne wskazówki biznesowe.