Poszukiwanie produktów i usług w internecie to chyba w dzisiejszych czasach nic dziwnego. Klient, poszukując odpowiedzi na swoje potrzeby, wpisuje odpowiednie słowa kluczowe w wyszukiwarkę i wyświetlają mu się wyniki wyszukiwania Google. Pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania zajmują strony dobrze wypozycjonowane na dane frazy, czyli to, co wpisał potencjalny klient. W uproszczeniu tak właśnie wygląda droga do znalezienia konkretnego produktu czy usługi. Jak to się dzieje, że strona www znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania? Jak to się dzieje, że ruch na stronie rośnie? I w końcu – jak to się dzieje, że sprzedaż na naszej stronie internetowej jest coraz lepsza?
Na początek – audyt SEO strony internetowej
Gdy ktoś prowadzi własny biznes i zależy mu na tym, by z jego usług korzystało coraz więcej klientów, musi zastanowić się, co może poprawić w funkcjonowaniu strony internetowej, która jest nie tylko wizytówką, ale przede wszystkim narzędziem, które ma generować realny zysk. Warto więc zainteresować się współpracą z agencją SEO, która zadba o stronę www w taki sposób, by ta w rezultacie zaczęła przynosić coraz więcej potencjalnych i realnych klientów. Na czym polega audyt strony internetowej? Audyt SEO to nic innego jak sprawdzenie strony www pod względem ruchu na stronie, pozycji w wynikach wyszukiwania, treści na stronie, działań SEO, doboru fraz kluczowych i optymalizacji.
Osoba zajmująca się tym doskonale wie, jak sprawdzić wszystkie wymienione wyżej parametry, ma też dostęp do odpowiednich narzędzi, które są bardzo pomocne w opracowaniu strategii SEO. Wprowadzenie zmian przyniesie z czasem oczekiwane rezultaty w postaci lepszej optymalizacji strony, dzięki której potencjalni klienci będą mogli bardziej intuicyjnie poruszać się po stronie, a samo przebywanie na niej stanie się przyjemniejsze i wygodniejsze – dzięki temu mamy większe szanse, że użytkownik nie ucieknie do konkurencji. Kolejnym efektem po wprowadzeniu strategii SEO z pewnością będzie zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie – większa liczba klientów i większe pieniądze. Działania SEO wymagają doświadczenia, dlatego warto zacząć współpracę z agencją SEO, która zadba o wysokie pozycje naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Strategia pozycjonowania stron powinna być przygotowana i wprowadzana przez specjalistę, który będzie monitorował rezultaty.
Link building a pozycjonowanie strony internetowej – linkowanie wewnętrzne kluczem do sukcesu
Właściwie przeprowadzone linkowanie wewnętrzne jest niezmiernie istotną częścią całego procesu optymalizacji, a co za tym idzie – pozycjonowania strony w Google. Użycie wartościowych linków będzie nie tylko przydatne i wygodne dla użytkownika, ale również przyjazne dla wyszukiwarki Google. Czym jednak są linki wewnętrzne i jaką pełnią funkcję? Otóż linki te są odnośnikami w obrębie konkretnej strony www – ich rola może polegać zarówno na kierowaniu użytkownika do innego artykułu, jaki i produktu lub strony do kontaktu. Muszą one prowadzić w konkretne miejsce, do konkretnej podstrony. Nie trzeba chyba wspominać, że linki powinny prowadzić do miejsc powiązanych tematycznie, np. w artykule na temat kamienia ogrodowego powinien znajdować się link prowadzący do kamieni ogrodowych, nie zaś ogólnie do ogrodów czy tarasów.
Skuteczne pozycjonowanie stron to bez wątpienia droga do pojawienia się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, zwiększenia ruchu na stronie i pozyskania większej liczby zaangażowanych użytkowników, a ostatecznie klientów. Zadbaj o stronę internetową z dobrą agencją SEO, która zapewni skutecznie pozycjonowanie strony poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych, fraz kluczowych, wartościowych treści, link building i content marketing. Na efekty pozycjonowania trzeba chwilę poczekać, a rezultaty będą widoczne gołym okiem. Bez wątpienia opłaca się pracować ze sprawdzoną agencją SEO, która ma doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych.