Witam forumowiczów.
Mam kilka pytań – szczególnie do właścicieli małych i średnich firm dotyczące reklamacji. Mianowicie jak często macie reklamacje w swoich firmach. Czy często tak bywa, że klient chce Was oszukać – wymuszając na Was pewną akcję. Przecież każdy zwrot, wymiana, naprawa to dodatkowe koszty. Jak sobie radzicie z niezadowolonymi klientami. Jak ugryźć temat, aby każda strona była zadowolona?
U mnie branża odzieżowa.
Co robicie z reklamacjami?
Moderator:mkamil
Myślę, że mało kto chce mówić o reklamacjach, (jak napisałeś) sam proces wymaga poświęcenia dodatkowych kosztów, czasu. Co nie koniecznie jest opłacalne z punktu widzenia przedsiębiorcy. Uważam, że to jest jedna z głównych przyczyn rozpatrzenia/ bądź nie reklamacji. Z kolei na Zachodzie występuje inna tendencja. Tutaj przedsiębiorcy są skupieni na budowie trwałych relacji, bo wiedzą, że dobrze rozpatrzona reklamacja przyczynia się do tego, iż klienci wracają.
Jak sobie radzić z niezadowolonymi klientami? Myślę, że skutecznej metody nie ma, bo przecież każdy klient jest inny. W każdym razie ostatnio natknąłem się na blog na temat reklamacji. Nie pamiętam nazwy, ale może jak poszukam coś znajdę. Dam znać prywatnie lub tu jak się natknę może w czymś pomoże.
Jak sobie radzić z niezadowolonymi klientami? Myślę, że skutecznej metody nie ma, bo przecież każdy klient jest inny. W każdym razie ostatnio natknąłem się na blog na temat reklamacji. Nie pamiętam nazwy, ale może jak poszukam coś znajdę. Dam znać prywatnie lub tu jak się natknę może w czymś pomoże.
Pozdrawiam
Nie wiem czy znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie, ale znalazłem blog o reklamacjach, obsłudze klienta http://returnconsulting.pl/blog/
Pozdrawiam