Każdy z nas na co dzień spotyka się z wieloma rodzajami reklamy zewnętrznej. Billboardy, słupy ogłoszeniowe i tablice reklamowe bombardują nas dosłownie z każdej strony. I choć jest to swoisty znak naszych czasów, coraz częściej możemy usłyszeć głosy krytykujące wszelkie formy tego typu promocji. Należy jednak zaznaczyć, że gustownie wykonany billboard (a więc przykład druku wielkoformatowego) nie tylko nie musi zakłócać estetyki przestrzeni, ale nawet może ją podkreślić! Dzisiejsza reklama odeszła już bowiem od wszystkiego, co mogłoby nam się kojarzyć negatywnie: kicz i nieprzekonujące slogany zostały zastąpione przez jakość, trafność i elegancki look. A to świetna informacja dla przedsiębiorcy, który chciałby reklamować swoje usługi w terenie…
Czym jest druk wielkoformatowy?
Aby wyszczególnić wszystkie zalety druku wielkoformatowego, musimy najpierw zrozumieć, czym właściwie jest to zagadnienie. Jak sama nazwa wskazuje, drukowanie wielkoformatowe to technika, która umożliwia nam wyprodukowanie reklamy o naprawdę imponującym rozmiarze. Mogą być to to wspomniane wyżej billboardy, a także zdecydowanie większa część banerów reklamowych, szyldów i plakatów. Druk wielkoformatowy to obecnie niezwykle popularna technologia oparta na bezstykowym procesie drukowania. Jej sława wynika przede wszystkim z niewielkich kosztów względem bardzo dobrej jakości druku. Brzmi jak metoda doskonała, prawda? Zapewne zastanawiasz się, czy jest w tym wszystkim jakiś haczyk. Spieszymy z odpowiedzią: nie ma.
Różnorodność technik
I choć wydawać by się mogło, że druk wielkoformatowy w zasadzie niczym nie może nas zaskoczyć, rzeczywistość prezentuje się zupełnie inaczej. Otóż metoda dzieli się na kilka technologii, które pozwalają nam w bardzo precyzyjny sposób osiągnąć zamierzony efekt reklamy. Wśród technologii druku wielkoformatowego możemy wymienić na przykład:
- Druk solwentowy – to jedna z najpopularniejszych metod druku wielkoformatowego, zważywszy na niezwykle dobry stosunek jakości do ceny. Jest to technika druku w ploterze atramentowym, w którym klasyczne rodzaje atramentów zastąpiono atramentami solwentowymi, a więc wyprodukowanymi na bazie rozpuszczalników organicznych. Druk solwentowy charakteryzuje się wyjątkową trwałością – niestraszne mu złe warunki atmosferyczne, takie jak deszcz, czy śnieg. Warto dodać, że metoda ta jest również wyjątkowo odporna na niskie i wysokie temperatury, co w przypadku reklamy plenerowej jest niezwykle ważne.
- Druk sublimacyjny – to technika często wykorzystywana w branży reklamowej. Wydruk tego typu wykonywany jest przy pomocy specjalnych atramentów na papierze transferowym, a następnie przenoszony na przedmiot pokryty lakierem poliestrowym. Cała operacja odbywa się przy precyzyjnym ustawieniu ciśnienia oraz temperatury, dzięki czemu nadruki wykonane przy pomocy tej metody są niezwykle trwałe. Wśród jej największych zalet możemy wymienić: krótki czas wykonywania nadruków, mocne nasycenie kolorów i doskonałą jakość.
Druk wielkoformatowy w dobie internetu
Właściciel każdej istniejącej firmy pragnie w jak najlepszy sposób promować swoje produkty i usługi. Czy jednak w dobie internetu warto inwestować w reklamę zewnętrzną? Na to pytanie odpowiedź jest tylko jedna – zdecydowanie tak! Reklama wielkoformatowa to dla każdego przedsiębiorstwa furtka do zwiększenia możliwości i zaprezentowania się wyłącznie z dobrej strony.
Projektując reklamę naszego produktu musimy mieć na uwadze jedną bardzo ważną rzecz – nie każdy człowiek korzysta z internetu. A przecież nasz potencjalny klient wcale nie musi być za pan brat z komputerem, prawda? Jeśli zatem reklamujemy usługi, którymi mogą być zainteresowane przykładowo osoby starsze, reklama wielkoformatowa to strzał w dziesiątkę. Dobrze umiejscowiony billboard przyciąga bowiem uwagę niemal każdego przechodnia, a także jest świetnie widoczny z dużej odległości.
Przepych czy prestiż?
Choć billboardy nie zawsze kojarzą nam się dobrze, niosą za sobą jeden niezwykle pozytywny przekaz. Nie ulega przecież wątpliwości, że duże reklamy świadczą o pozycji marki na rynku. Bo jeśli właściciel zainwestował w ogromny billboard, to znaczy, że firma dobrze się rozwija i, oczywiście, zarabia! A jeśli zarabia, zapewne ma za sobą całą rzeszę zadowolonych klientów. Przecież o to chodzi w prowadzeniu biznesu, czyż nie? Stawiając więc na reklamę wielkoformatową możemy mieć pewność, że zrobimy dobre pierwsze wrażenie na potencjalnym kliencie.
Działanie na podświadomość
Jeśli natomiast trafimy na przechodnia, który nie doceni naszych starań i uzna, że billboard nie komponuje się z otaczającą go przestrzenią, zyskujemy jedną ważną informację – ten człowiek zwrócił uwagę na reklamę naszej firmy. Bo choć podejście do reklam wielkoformatowych bywa różne, możemy mieć pewność, że wielkie wydruki po prostu są świetnie widoczne. Tym samym możemy uznać, iż przy pomocy billboardu mamy większe szanse na dotarcie do potencjalnego klienta, niż drukując stos ulotek.
Sprawdź także: Lajki instagram — jak zdobyć prawdziwe polubienia?