Każdy przedsiębiorca, który rozpoczyna swoją przygodę z biznesem marzy o tym, aby odnieść sukces. Niezależni doradcy finansowi przedstawiają czarną listę błędów, najczęściej popełnianych i jednocześnie najgroźniejszych dla powodzenia biznesu. Sprawdź, czy ich nie popełniasz!
Po wielu latach prowadzenia działalności gospodarczej, wielu przedsiębiorców spogląda wstecz, zastanawiając się, co mogliby zrobić lepiej prowadząc swój biznes. Człowiek uczy się na własnych błędach, ale najlepiej uczyć się na błędach innych przedsiębiorców – szczególnie jeśli piszemy o kwestii biznesu, dla którego poświęcamy swój czas, pieniądze i nie rzadko ogromny zapał. W ten sposób, możemy uniknąć błędów, które mogą kosztować nas, nie rzadko bardzo dużo.
Każda osoba, która planuje zarejestrowanie działalności gospodarczej powinna wykonać szczegółowy biznesplan. Brak dobrego biznesplanu to jeden z pierwszy błędów popełnianych przez nowych przedsiębiorców. Stworzenie dobrego biznesplanu, wymaga od nas dobrego przygotowania oraz znajomości branży. Założenie firmy, nigdy nie było tak proste, jak dziś, ma to oczywiście wiele plusów dla przedsiębiorców, którzy mają przemyślaną strategię. Jest to jednak często pułapką dla osób, które pochopnie podejmują decyzję o założeniu działalności, bez uprzednio przygotowanego biznesplanu. Ponadto dobry oraz rzetelnie przygotowany biznesplan może przyczynić się do otwarcia portfeli przez inwestorów.
Gdy planujemy rozpoczęcie swojej pierwszej działalności gospodarczej, warto zwrócić uwagę na obiektywizm. Czy ktoś spośród Twoich znajomych lub społeczności, która posiada w danej branży doświadczenie, np. członkowie internetowego forum biznesowego, widzi sens powodzenia dla Twojego przyszłego interesu? Niestety, ale wiele osób, które chciałby rozpocząć „pracę na swoim” próbuje na siłę stworzyć oryginalny pomysł. Oczywiście bardzo dobrze jest mieć ambicje, jednak warto przemyśleć również inne kwestie, oprócz oryginalności.
Spora grupa początkujących przedsiębiorców nie przywiązuje większej wagi do promocji oraz reklamy firmy. Błąd ten bardzo często przyczynia się do tego, że start-up, upada już po roku działalności. Brak reklamy oraz marketingu świadczy o tym, że początkujący przedsiębiorca nie myśli długoterminowo o rozwoju swojego biznesu.
Warto korzystać z dodatkowych źródeł wiedzy o naszej branży, aby zdobywać cenne wskazówki oraz informacje. Już przed samym założeniem działalności możemy mieć wiele wątpliwości, dlatego też warto udzielać się na wartościowych, biznesowych forach internetowych, w social media czy też uczestniczyć w szkoleniach. Udzielanie się na forach internetowych związanych nie tylko z branżą, ale ogólnym biznesem, pozwoli nam na dokładniejsze zapoznanie się ze światem biznesu.
Droga do osiągnięcia sukcesu w biznesie, bywa często wyboista i kręta. Dlatego warto się na nią odpowiednio przygotować, unikając podstawowych błędów przedstawionych w powyższym artykule!