Kupowanie sejfu wymaga wzięcia pod uwagę szeregu ważnych czynników, w tym pożądanego zastosowania sejfu oraz jego cech, które zapewnią opłacalność inwestycji, a także należytą ochronę. Sejf wysokiej jakości będzie posiadał wiele aspektów, który wyróżniają go jako wyspecjalizowany element wyposażenia.
Obejmują one wszystko – od przechowywania, pojemności, wagi i rozmiaru, a także ochrony przeciwpożarowej, gwarancji i kilku innych funkcji takich jak drzwiczki, zamki i rama. Poniżej przedstawione zostały najważniejsze rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę, chcąc kupić sejf do firmy.
Rozmiar i waga
Jedną z pierwszych rzeczy, które prawdopodobnie weźmiemy pod uwagę, jest rozmiar i waga sejfu, który zamierzamy kupić. Znajomość wagi i wymiarów jest ważna dla znalezienia odpowiedniego miejsca na sejf w biurze. Dodatkowo ma wpływ na ogólne koszty i logistykę transportu. W zależności od tego, co zamierzamy przechowywać w sejfie, może być konieczne wybranie większej lub mniejszej przestrzeni, dlatego wybór sejfu warto rozpocząć od sprawdzenia rozmiarów i wagi modeli jakie nas zainteresowały.
Pojemność przechowywania
Niezależnie od tego, czy planujemy przechowywać biżuterię, ważne dokumenty, kolekcję broni czy cokolwiek innego, należy wiedzieć, który sejf ma odpowiednią pojemność. W przypadku mniejszych przedmiotów, takich jak dokumenty, pieniądze, biżuteria czy złoto, możemy potrzebować niewielkiego sejfu. W przeciwieństwie do sytuacji, gdy w sejfie planujemy przechowywać kolekcję broni, zwłaszcza takie które obejmują duże karabiny, lub inne kosztowności, które nie należą do małych – w takim wypadku należy rozważyć zakup większego modelu.
Ochrona przeciwpożarowa
Ocena odporności na ogień, jest niezwykle istotna jako część inwestycji. Warto upewnić się, że sejf jest zweryfikowany przez odpowiednie certyfikaty i przeszedł odpowiednio 30, 60 lub 90 minutowy test cieplny przy wysokich temperaturach. Odpowiedni certyfikat będzie wskazywać na jedną z możliwych ocen przeciwpożarowych sejfów firmowych. Obecnie praktycznie każdy wysokiej jakości sejf spełnia standardy ochrony przeciwpożarowej. Najwyższe wskaźniki pożarowe zapewniają, że w razie niepożądanego pożaru – zawartość sejfu będzie bezpieczna i nie ucierpi.
Bezpieczne funkcje
Najważniejsze elementy, które sprawiają, że sejf jest bezpieczny, to oczywiście elementy, których nie można przeoczyć. Ościeżnica, same drzwi, zamki i warstwy bezpieczeństwa to najważniejsze aspekty, które należy sprawdzić w sejfie. Warto poszukać zamków ryglujących, elektronicznych, re-lockerów, wzmocnionego zamka chroniącego warstwy stalowe oraz konstrukcji drzwi i ościeżnicy. Przed zakupem należy odpowiednio sprawdzić te funkcje w wybranych modelach. Każdy sejf może być nieco inny, jeśli chodzi o wyżej wymienione funkcje, ale zawsze warto decydować się na najwyższy poziom bezpieczeństwa w sejfie.
Gwarancja
Być może jednym z najważniejszych aspektów zakupu sejfu jest gwarancja produktu stojąca za sejfem. W przypadku dużych sejfów biurowych należy poszukać takich z dożywotnią gwarancją. Każdy sejf objęty taką gwarancją zapewnia wymianę lub naprawę w przypadku włamania, pożaru lub powodzi bez dodatkowych opłat. W idealnym przypadku nigdy nie będziemy musieli skorzystać z takiej gwarancji, ponieważ sejfy wysokiej jakości powinny wytrzymać tego typu zdarzenia, jednak warto mieć pewność, że w razie wypadku można naprawić lub wymienić sejf.
Odpowiednia ochrona cennych rzeczy w biurze to czasami konieczność. Dlatego warto dokładnie przemyśleć zakup i zdecydować się na najlepszą możliwą opcję.