Oceny firmy przyznawane przez użytkowników w wyszukiwarce i Mapach Google wpływają na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Sprawiają także, że firma jest lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Lokalni przewodnicy Google to program, który pozwala wystawić recenzję danego miejsca. Za każdą opinię można otrzymać nagrody – punkty i odznaki. Sprawdź, jak zostać lokalnym przewodnikiem Google. Przekonaj się, jak opinie użytkowników biorących udział w programie mogą wpływać na Twój biznes.
Lokalni przewodnicy Google – kim są?
Lokalni przewodnicy Google to program, który zrzesza społeczność dzielącą się opiniami na temat firmy czy danej lokalizacji. Pojawiają się one w wynikach wyszukiwania i Mapach Google. Zamieszczanie wartościowych opinii pozwala przekonać innych użytkowników do odwiedzenia danego miejsca.
Jak zostać lokalnym przewodnikiem Google? Warunki dołączenia do programu nie są trudne do spełnienia. Może to zrobić każda osoba prywatna, która ma aktywne konto Google, poda swoją lokalizację i zarejestruje się w programie. Udział w nim jest bezpłatny. Lokalny przewodnik nie otrzymuje także wynagrodzenia za wystawienie wartościowych opinii, odpowiedzi na pytania od innych klientów czy robienie zdjęć. Za swój wkład zyskuje jednak punkty, zdobywa kolejne poziomy i plakietki.
Korzyści lokalnego przewodnika to także często wcześniejszy dostęp do testowanych dopiero funkcjonalności Google czy zaproszenia na specjalne wydarzenia. Miliony ludzi to właśnie zachęca, aby przystąpić do programu.
Jak opinie lokalnych przewodników o Twojej firmie wpływają na jej reputację w oczach klientów?
Opinie, jakie lokalni przewodnicy Google wystawiają Twojej firmie, mogą mieć istotny wpływ na jej reputację w oczach klientów. Dla wielu z nich są bardziej wartościowe niż zwykłe recenzje. Lokalny przewodnik często występuje w roli rekomendowanego autora zdjęć i eksperta. Na bazie historii lokalizacji w Google Maps wypowiada się o danym lokalu, który odwiedził i dodaje fotografie. Zależnie od swojego poziomu może także udzielać odpowiedzi na pytania użytkowników na temat odwiedzanych miejsc. W ten sposób można przeprowadzić weryfikację informacji.
W jaki sposób pozyskać opinię od lokalnego przewodnika?
Google zastrzega, że lokalni przewodnicy powinni wystawiać opinie dobrowolnie. Warto zadbać jednak o to, aby zachęcić ich do umieszczenia recenzji w Mapach Google. Dobrym pomysłem może okazać się:
- prośba o dodanie oceny do wizytówki Google,
- przyznanie kodu rabatowego w zamian za recenzję,
- wskazanie użytkownikom w widocznym miejscu, jak można dodać opinię.
Korzystnym rozwiązaniem jest także skorzystanie z usług zewnętrznych firm w zakresie pozyskiwania pozytywnych opinii. Jest to szczególnie ważne dla nowych miejsc, które w Google Maps nie mają jeszcze żadnych ocen.
Zadbaj o reputację swojej firmy w internecie z Good-Opinion
Interesuje Cię dodawanie i usuwanie opinii w Google? Zależy Ci na recenzjach, które wystawiają lokalni przewodnicy, ale nie wiesz, jak je pozyskiwać lub pozyskujesz ich zdecydowanie za mało? Skorzystaj z pomocy Good-Opinion. Pozytywne opinie są istotnym elementem rozwoju Twojej firmy w sieci. Wpływają one na dobry wizerunek przedsiębiorstwa i wzbudzają zdecydowanie większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Nasi specjaliści stworzą dla Ciebie indywidualną koncepcję przekazu, opracują plan na wypadek kryzysowych sytuacji i zadbają o to, aby wizytówka firmy w Google prezentowała się nienagannie. Każda z tych kwestii wpływa na sukces przedsiębiorstwa i realne zyski.