Chciałbyś dowiedzieć się czym dokładnie jest SSC (Shared Services Centers)? Definicja pojęcia, czym się zajmuje oraz na jakim obszarze? Zapraszamy do lektury!
Czym jest SSC (Shared Services Centers)? Definicja pojęcia
Czym jest Shared Services Centers? SSC to centrum usług wspólnych, które świadczy usługi dla kilku lub kilkunastu spółek należących do jednej grupy kapitałowej. Najczęściej jest to księgowość, kadry i płace, IT, finanse i sprzedaż. Wartość usługi wykonywanej przez SSC jest wyższa niż koszt wykonania tej samej usługi w firmie. Dzieje się tak, ponieważ SSC pracuje na wysokiej jakości standardach, ma dostęp do nowoczesnych narzędzi i korzysta z doświadczonych kadr. SSC ma również dostęp do wiedzy specjalistycznej i możliwości szkolenia pracowników.
Czym zajmuje się sektor Shared Services Centers?
Sektor Shared Services Centers (SSC) obejmuje usługi księgowe, IT, HR oraz inne usługi wspólne dla wielu firm. SSC świadczy swoje usługi za pośrednictwem Internetu, telefonu lub innych środków łączności. W Polsce sektor SSC jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. W ciągu ostatnich kilku lat powstało wiele nowych SSC, a ich liczba ciągle rośnie. W 2017 r. w Polsce działało ponad 400 SSC, a ich łączna wartość była szacowana na ponad 16 mld EUR. W 2018 r. sektor SSC zatrudniał ponad 140 tys. pracowników, a ich liczba ciągle rośnie.
SSC (Shared Services Centers) – w jakich dziedzinach się sprawdza?
SSC można porównać do wyniku kampanii e-mail marketingowej – im wyższy wynik, tym większa szansa na sprzedaż. SSC jest szczególnie przydatne w branżach, w których produkty lub usługi są sprzedawane przez internet. SSC pomaga ocenić, które kontakty są najbardziej podatne na sprzedaż i skupić się na nich. SSCC można wykorzystać w wielu dziedzinach, takich jak:
- sprzedaż produktów,
- sprzedaż usług,
- rekrutacja,
- badania rynku,
- sprzedaż biletów na wydarzenia.
W każdej z tych dziedzin SSC pomaga ocenić, które kontakty są najbardziej podatne na dane działanie i skupić się na nich. Dzięki temu można zwiększyć efektywność działań i osiągnąć lepsze wyniki.