Sprawdzone sposoby na biznes, gdy nie masz dużego kapitału na start.
Otwarcie sklepu stacjonarnego jest z reguły dużo droższe niż otwarcie go w internecie. Nie musimy inwestować w biuro, czy lokal, a często nawet w potrzebny do pracy sprzęt i oprogramowanie. Biurokracja jednak jest taka sama, jak w przypadku firmy lokalnej, dlatego musisz być na to przygotowany.
Koszty oprogramowania lub sprzętu zależą od tego, czy posiadasz odpowiednie narzędzia, jednak są inne wydatki, które musisz ponieść po założeniu firmy. Ważne jest, aby domena internetowa, hosting WWW oraz sama strona internetowa były dobrej jakości, bo zaniedbania w tym obszarze będą pokutowały w przyszłości. Bez tych elementów Twój biznes nie istnieje, dlatego inwestycja w nie jest obowiązkowa. Ponadto warto zainteresować się pozycjonowaniem stron, aby Twoja strona była odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania. Zapraszamy do lektury artykułu przygotowanego przy współpracy z magazynem internetowym Venus and Mars.
Pomysły na biznes w Internecie
Sklep internetowy
Sklep może dobrze prosperować nie tylko lokalne, ale również internetowo. W związku z tym warto rozpocząć sprzedaż wybranych przez siebie dóbr. Wbrew pozorom biznes tego typu nie wymaga dużych inwestycji, ponieważ na początku koszty ograniczają się wyłącznie do strony. Towary do sprzedaży możesz pozyskiwać z lokalnego centrum dystrybucyjnego, które jednocześnie może realizować wysyłkę. Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy.
Tworzenie stron internetowych
Tworzenie stron internetowych może być dochodowe, jednak wymaga pewnych umiejętności i wiedzy. Na początek możesz bazować na gotowych szablonach Joomla, WordPress jakie są dostępne w Internecie. Następnie opracuj kursy HTML i PHP, a następnie rozpocznij samodzielną pracę. Jeśli się sprawdzisz – liczba zleceń do realizacji będzie naprawdę duża.
Grafika komputerowa
Jeśli posiadasz zmysł artystyczny i wiesz jak stworzyć wyjątkowe logo, ulotkę, czy projekt graficzny strony – warto przenieść umiejętności na pole biznesu. Graficy w obecnej chwili są poszukiwani, dlatego zlecenia mogą spływać z wielu źródeł, co gwarantuje Ci zysk.
Copywriting
Branża ta wymaga nie tylko wiedzy, ale również umiejętności „lekkiego pióra”, czyli sprawnego pisania. Pamiętaj jednak, że tworzenie tekstów do Internetu nie jest tym samym, co pisanie wypracowań na lekcji polskiego, dlatego musisz się na to przygotować. Konkurencja jest bardzo duża, jednak przy odrobinie wysiłku zaistniejesz na rynku.
Pozycjonowanie stron internetowych
Jednak zanim wkroczysz na rynek, poznaj zasady funkcjonowania algorytmów Google i techniki pozycjonowania. Warto również zainwestować w kilka książek i kursów. Dopiero wtedy, gdy posiadane przez Ciebie witryny będą wysoko w wyszukiwarce rusz z własną firmą, a zyski będą rosnąć.
Agencja marketingu internetowego
Marketing to branża wymagająca ogromnej wiedzy, dlatego warto się w nią zaopatrzyć przed rozpoczęciem realizacji działalności. Podobnie, jak w przypadku SEO zarówno w Internecie, jak i stacjonarnie znajdziesz wiele kursów, które pomogą Ci zrozumieć istotę biznesu i rozwinąć skrzydła. Kieruj się jednak zasadą, że nic na siłę. Dlatego, jeśli nie czuje się mocny w marketingu – zrezygnuj z tego, bo konkurencja nie śpi.
Prowadzanie profili w social mediach
Facebook, Instagram, Twitter nie mają przed tobą tajemnic? Wykorzystaj to, bo jest wielu ludzi i wiele firm, które powinny się znaleźć w mediach społecznościowych, a nie bardzo wiedzą, jak tam działać. Ty możesz im pomóc, a przy okazji rozwinąć swój biznes na tej usłudze.
Wirtualna asystentka
Zawód przyszłości, szczególnie dla osób, które z różnych przyczyn chcą pracować w domu. Taka asystentka zajmuje się pracami administracyjnymi, przegląda skrzynkę mailową, odpowiada na maile, wkleja posty na strony itp. To świetne rozwiązanie dla młodych mam, które chcą być w domu z dziećmi.