Nowe sklepy e-commerce pojawiają się każdego dnia. Trend ten nabrał rozpędu w ostatnich miesiącach, głównie ze względu na pandemię koronawirusa. Skoro większość ludzi pozostała w domach, a właściciele sklepów stacjonarnych zostali zmuszeni do zamknięcia swoich placówek, handel przeniósł się do przestrzeni wirtualnej.
Sama sprzedaż w sklepie internetowych to jednak tylko część pracy sprzedającego. Kolejnym krokiem jest przygotowanie zamówienia, prawidłowe zapakowanie go i wysłanie, aby jak najszybciej trafił do zadowolonego klienta.
Najważniejsze w tym procesie jest odpowiednie zabezpieczenie produktów, aby bez przeszkód dotarły w optymalnej kondycji do kupującego. Jak optymalnie zapakować przesyłki? Co może się przydać? Kilka wskazówek przedstawimy poniżej.
Do czego służy opakowanie?
Transport stanowi jeden z newralgicznych momentów w sprzedaży online. To bowiem w tym momencie zakupione produkty są najbardziej narażone na uszkodzenie, co przekłada się na dodatkowe koszty dla sprzedającego oraz obniżenie satysfakcji klienta, który nie dostaje zamówienia wcale lub dociera ono do niego uszkodzone. Zobacz również: Jak automatyczne linie pakujące wpływają na efektywność produkcji?
Opakowanie chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi i wstrząsami w transporcie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku przedmiotów kruchych lub wykonanych z nietrwałych materiałów.
Warto również wykorzystać opakowania, które chronią nie tylko przed uszkodzeniami mechanicznymi, ale także przed wilgocią lub przypadkowym zalaniem wodą. Warunki podczas załadunku i rozładunku bywają różne. Warto zatem dmuchać na zimne i zabezpieczyć towary warstwą, odporną na szkodliwe działanie wody.
Zewnętrzna powierzchnia opakowania sprawia również, że zakupionym przedmiotom i ich opakowaniom jednostkowym nie grozi przypadkowe zabrudzenie, do którego łatwo może dojść do zabrudzenia lub zakurzenia. Dzięki temu produkt dociera do adresata w idealnym stanie.
Opakowanie – informacja i promocja w jednym
Nie zapominajmy również o tym, że opakowania stanowią świetną przestrzeń do przekazywania informacji na temat produktu i marki. Wiele firm dba o to, żeby ich paczki były estetyczne. Wykorzystują ich powierzchnię jako miejsce do dodatkowej promocji.
Na opakowaniu można bowiem nadrukować nazwę firmy oraz hasła reklamowe. Warto również użyć taśmy klejącej lub folii z nadrukowanym logotypem sprzedawcy. To prosty i wygodny sposób na poprawę walorów estetycznych oraz zwiększenie świadomości marki, co na przyszłość potrafi zaprocentować wzmożonymi zamówieniami, jeśli tylko konsumenci będą zadowoleni z pierwszych zakupów.
W co pakować?
Istnieje wiele rozwiązań do skutecznego i estetycznego opakowywania produktów ze sklepów e-commerce.
Najczęściej wybieranym rozwiązaniem są kartony i pudełka kartonowe. Przy ich pomocy da się stworzyć niezmiernie trwałe opakowania, odporne na uszkodzenia mechaniczne i przypadkowe zarysowanie przedmiotów. Chronią przed wstrząsami i zabrudzeniem, a także stanowią szybki i wygodny sposób na szybkie pakowanie przedmiotów o różnym kształcie.
Oprócz nich stosuje się także folię stretch lub bąbelkową. Pierwsza z nich ciasno przylega do przedmiotów i chroni przed zarysowaniem powierzchni przedmiotu oraz przed dostępem wilgoci. Popularna folia bąbelkowa stanowi warstwę zabezpieczającą przed wstrząsami w transporcie oraz przed wilgocią lub zalaniem wodą.
W przypadku pakowania przedmiotów szczególnie delikatnych wiele osób decyduje się na stosowanie wypełniaczy do pudełek. Mogą to być gazety, folia bąbelkowa, ekologiczny skropak, produkowany z surowców roślinnych, w pełni biodegradowalnych, albo maty i poduszki powietrzne.
Pakowanie a dekorowanie
Niektóre rodzaje przesyłek muszą też spełniać wysokie standardy estetyczne. Dotyczy to na przykład przedmiotów klasy premium. Ich opakowania wykonuje się z dobrej klasy materiałów, z pięknie zaprojektowanymi i wykonanymi nadrukami. Wszystkie elementy opakowania wpisują się w kompleksową identyfikację wizualną firmy.
W takich opakowaniach dba się o najdrobniejsze nawet detale takie, jak bibuła z nadrukowanym logotypem, w którą zawija się przedmioty, wstążki i etykiety z dodatkowymi informacjami lub podziękowaniami za zakup. Opakowanie samo w sobie stanowi prawdziwe dzieło sztuki, które przykuwa wzrok. Dzięki temu osoba odbierająca paczkę może się poczuć naprawdę wyjątkowo.
Pakowanie – sposób na zabezpieczenie towarów i promocję
Opakowania na przedmioty zakupione za pośrednictwem sklepów internetowych, stanowi przede wszystkim warstwę ochronną. Oprócz tego można je wykorzystać jako element promocyjny, pozwalający zbudować renomę firmy. To wszystko wpływa na rozpoznawalność marki oraz poziom satysfakcji klientów. Warto zatem zadbać o każdy szczegół i stworzyć opakowania na najwyższym, możliwym poziomie.