Front office to dział, który zajmuje się bezpośrednim kontaktem z klientem. Jest to bardzo ważny dział, ponieważ to właśnie od niego zależy, jak klient będzie się czuł w danej firmie. Dlatego też front office musi być bardzo profesjonalny i elastyczny, aby móc dostosować się do każdej sytuacji.
Front office – definicja pojęcia
Front office to najważniejszy dział w hotelu. Jest to miejsce, gdzie goście przybywają i odchodzą. Front office jest łącznikiem między gościem a hotelem. To tutaj gość się rejestruje i otrzymuje klucze do pokoju. Front office ma na celu zapewnienie gościom jak najwyższej jakości obsługi. Pracownicy front office służą gościom pomocą i radą we wszystkich sprawach dotyczących pobytu w hotelu. Służą także pomocą w organizacji czasu wolnego. Front office to bardzo ważny dział hotelu, który ma bezpośredni wpływ na satysfakcję gościa z pobytu.
Jakie są zadania działu front office?
Zadania działu front office w nowoczesnym hotelu są bardzo różnorodne. Począwszy od komunikacji z gośćmi, poprzez koordynację pracy poszczególnych działów, aż po ich obsługę. Głównymi zadaniami działu front office jest zapewnienie gościom komfortu i bezpieczeństwa podczas pobytu, a także dbanie o dobre wrażenie hotelu na turystach. Osoby pracujące w tym dziale muszą być więc bardzo profesjonalne i komunikatywne. Bardzo ważna jest umiejętność szybkiego reagowania na potrzeby gości oraz ich ewentualne problemy.
Dlatego też wymagania wobec osób pracujących w tym dziale są bardzo wysokie. Aby móc sprostać swoim obowiązkom, osoby pracujące w front office muszą ciągle podnosić swoje kwalifikacje. W tym celu organizowane są różnego rodzaju szkolenia oraz warsztaty, które pozwalają im nabyć nowych umiejętności i doskonalić te już posiadane. Nowoczesne hotele oferują gościom coraz więcej możliwości, a tym samym wymagają od działu front office coraz więcej. Dlatego też praca w tym dziale jest bardzo wymagająca, ale jednocześnie bardzo interesująca i pełna wyzwań.
Front office – perspektywy rozwoju
Zgodnie z raportem „Perspektywy rozwoju sektora front office w Polsce” przygotowanym przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, na polskim rynku pracy brakuje ponad 15 000 specjalistów od front office. To duży problem, biorąc pod uwagę fakt, że według danych GUS obserwowany jest w ostatnich latach spadek liczby absolwentów studiów o profilu administracyjnym. Warto również zauważyć, że problemy ze znalezieniem odpowiednich pracowników dotykają nie tylko dużych miast, ale także mniejszych miejscowości. Firmy mają coraz większe problemy ze znalezieniem odpowiednich kandydatów do pracy – szacuje się, że aktualna sytuacja na rynku może potrwać nawet kilka lat.
Jakie są perspektywy rozwoju branży front office? Biorąc pod uwagę aktualny stan branży, można śmiało stwierdzić, że front office ma przed sobą bardzo dobre perspektywy rozwoju. Firmy będą coraz bardziej zainteresowane inwestowaniem w ten dział swojej działalności, aby jak najlepiej obsługiwać swoich klientów. Warto także pamiętać, że dzięki temu możliwe będzie nie tylko utrzymanie obecnych klientów, ale także pozyskanie nowych.