Biznes Forum - forum biznesowe i finansowe - pomysły na biznes 24h!
  • Home
  • Forum
  • Biznes
  • Finanse
  • Pomysły na biznes
  • Spółki
  • Marketing
  • Kontakt
  • Home
  • Forum
  • Biznes
  • Finanse
  • Pomysły na biznes
  • Spółki
  • Marketing
  • Kontakt
No Result
View All Result
Biznes Forum - forum biznesowe i finansowe - pomysły na biznes 24h!
No Result
View All Result

Skuteczna wentylacja do nowoczesnego biura

28 stycznia 2022
in Biznes
0
Skuteczna wentylacja do nowoczesnego biura

Skuteczna wentylacja do nowoczesnego biura

18
SHARES
364
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na Whatsapp

Zapewnienie odpowiednich warunków w biurze to nie tylko kwestia spełnienia restrykcyjnych norm i przepisów, ale także sposób na lepszą kondycję pracowników, co przekłada się na efektywniejszą pracę. Jednym z kluczowych czynników, wpływających na wydajność zawodową, jest zadbanie o prawidłową wentylację w biurze. Jakie rozwiązanie najlepiej wybrać i dlaczego jest to tak istotne? O tym napiszemy w dalszej części tekstu.

Dobra wentylacja w biurze – dlaczego jest tak ważna?

Dobre samopoczucie pracowników to nie tylko sposób na poprawę atmosfery w firmie. Zadbanie o właściwe warunki w miejscu pracy (w tym wykonanie odpowiedniej wentylacji) przekłada się bowiem na szereg korzyści dla biznesu.

Przede wszystkim w pomieszczeniach, w których jest stały dostęp do świeżego powietrza, lepiej się pracuje. Efektywność działania jest wysoka, nie ma problemów z koncentracją. Nie pojawia się też tak często dyskomfort, ból głowy i nadmierne zmęczenie, wywołane w dużej mierze przez niedobór tlenu. Oznacza to dokładniejsze, skuteczniejsze realizowanie wszystkich obowiązków, co przekłada się oczywiście na formę całego przedsiębiorstwa.

Równocześnie wydajny system wentylacji pozwala pracownikom zachować zdrowie i zmniejsza ryzyko pojawienia się chorób górnych dróg oddechowych.

Co daje dobra wentylacja do biura?

Dzięki wydajnym systemom wentylacyjnym usuwa się z wnętrz biurowych ciepłe, zanieczyszczone powietrze z wysoką zawartością dwutlenku węgla. Na jego miejsce dostarcza się świeże powietrze, o odpowiednim poziomie tlenu, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania.

Przy pomocy wentylacji zapewnia się w pomieszczeniach wysokiej jakości powietrze, wolne od drobnoustrojów i zanieczyszczeń (dzięki systemom filtracji), a także o odpowiedniej wilgotności, co przekłada się na dobre samopoczucie pracowników.

Przepisy i normy prawne a wentylacja w biurach

Warto również pamiętać o tym, że kwestie wentylacji w miejscu pracy precyzyjnie regulują przepisy BHP, a zwłaszcza rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Dokument ten jasno określa, że wentylacja w miejscu pracy ma zapewniać odpowiednią jakość powietrza, pod względem wielkości wymiany, temperatury, czystości i wilgotności. Dodatkowo przepisy precyzują konieczność regularnego przeprowadzania prac serwisowych i konserwacyjnych, jeśli we wnętrzu zastosowano wentylacje mechaniczne lub klimatyzacje.

Wentylacja do biura – najpopularniejsze rozwiązania

W pomieszczeniach biurowych stosuje się mocno zróżnicowane rozwiązania, zapewniające wymianę powietrza. Mogą to być podstawowe i popularne wentylacje grawitacyjne. Jeśli natomiast we wnętrzu niezbędne jest wprowadzenie kontrolowanej wymiany powietrza oraz nie ma możliwości otwierania okien, stosuje się wentylacje mechaniczne.

Ciekawym rozwiązaniem bywają praktyczne rekuperatory, czyli elementy podłączone do systemu wymiany powietrza, dostarczające świeże powietrze z zewnątrz, które filtruje się, oczyszcza i nawilża. Dodatkowo urządzenie pozwala na odzyskanie części ciepła z nagrzanego powietrza odprowadzanego z biurowych wnętrz. W efekcie zapewnia się wydajną wymianę powietrza, a także obniża się koszty związane z ogrzewaniem budynku.

Wybór konkretnego typu wentylacji do biura zależy nie tylko od samych wnętrz biurowych oraz liczby korzystających z nich osób, ale także od szeregu dodatkowych czynników, w tym:

  • izolacji budynku,
  • jego usytuowania,
  • układu okien, drzwi i innych przeszkleń,
  • czynników atmosferycznych.

W zależności od nich dopasowuje się odpowiednią wentylację, która zapewnia komfortowe warunki we wnętrzach.

O czym jeszcze pamiętać, by zapewnić czyste powietrze w biurze?

Jeśli pragnie się zadbać o dobre warunki i czyste powietrze w biurze, warto również zatroszczyć się o utrzymanie czystości w każdym pomieszczeniu. Ograniczenie kurzu, pyłu i drobnoustrojów pozwala utrzymać lepszą jakość powietrza. Regularne prace serwisowo-porządkowe dotyczą też samej wentylacji i klimatyzacji, w których mogą rozwijać się szkodliwe grzyby.

Dodatkowo warto pomyśleć o wprowadzeniu do wnętrza roślin, które nie tylko pochłaniają dwutlenek węgla, ale także ograniczają liczbę jonów dodatnich, emitowanych przez urządzenia mechaniczne, nieustannie wykorzystywane w biurach. Dla uzyskania jeszcze lepszego efektu, można wykorzystać praktyczne oczyszczacze z funkcją jonizacji powietrza.

Dzięki zastosowaniu się do tych kilku rad, udaje się znacząco poprawić jakość powietrza w biurowych wnętrzach, co przekłada się na szereg korzyści nie tylko dla pracowników, ale tak naprawdę dla całej firmy.

***

Szukasz informacji o praktycznych rozwiązaniach i instalacjach wentylacyjnych dla biura? Wejdź na stronę: https://klimatyczny.pl, gdzie znajdziesz sporo porad od doświadczonych ekspertów.

Tags: biurowentylacja
Previous Post

Doradca kredytowy w Krakowie – dlaczego warto udać się na spotkanie?

Next Post

Laptop biznesowy – jaki wybrać? Czym jest laptop do biznesu?

Next Post
laptop biznesowy

Laptop biznesowy - jaki wybrać? Czym jest laptop do biznesu?

Polecane

W co warto zainwestować w 2022

W co zainwestować w 2022 r.?

Dobre pozycjonowanie strony przepisem na sukces w branży

Dobre pozycjonowanie strony przepisem na sukces w branży

Najczęściej komentowane

Biznes rodzinny

Biznes rodzinny

Nowy wygląd Facebooka

Nadchodzi nowy Facebook!

Losowe

Założyć czy kupić spółkę?

Założyć czy kupić spółkę?

Dropshipping

Dropshipping

Jak napisać dobrą umowę-zlecenie

Jak napisać dobrą umowę – zlecenie?

Jak znaleźć pomysły na biznes i wcielić je w życie

Jak znaleźć pomysły na biznes i wcielić je w życie?

Pierwsze posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Przemysłu Chemicznego – podsumowanie

Pierwsze posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Przemysłu Chemicznego – podsumowanie

Tagi:

bank banki bezpieczeństwo biuro biznes biznesforum biznes internetowy blockchain błędy w biznesie chwilówka doradca finansowy finanse finanse w firmie finansowanie firma forum forum biznesowe forum finansowe internet inwestycje kredyty kryptowaluty księgowość kupię spółkę marketing pieniądze podatki pomysł na biznes pomysły na biznes pozycjonowanie pożyczka praca prawo rachunkowość reklama sprzedam spółkę spółka szukam wspólnika tworzenie stron www umowa zlecenie własna firma własny sklep internetowy zarabianie zarabianie w internecie zus
Biznes Forum – forum biznesowe i finansowe – pomysły na biznes 24h!

Portal Biznes i Finanse - Szukasz pomysłu na biznes? Chcesz sprzedać spółkę a może szukasz wspólnika? Świetnie trafiłeś!

Kontakt z redakcją:
Krucza 50
00-025 Warszawa
mail: reklamanaportalu@gmail.com
telefon: 695 230 860

Działamy nieprzerwanie od 2008 roku

  • Home
  • Forum
  • Kontakt
  • Polityka Cookies
  • Spółki
  • Marketing
  • Biznes
  • Finanse
  • Pomysły na biznes

Ostatnie wpisy

  • Samochody na wynajem – koszty
  • Koszty uzyskania przychodu – czym są?
  • Rodzaje działalności gospodarczej: spółka z o.o. w 2022 roku

Copyright © 2008 - 2019 Portal Biznesowy - BIF24 | Projekt i realizacja: Adwave - marketing internetowy.

No Result
View All Result
  • Home
  • Forum
  • Biznes
  • Finanse
  • Pomysły na biznes
  • Spółki
  • Marketing
  • Kontakt

Copyright © 2008 - 2019 Portal Biznesowy - BIF24 | Projekt i realizacja: Adwave - marketing internetowy.

Ta strona używa plików cookies. Przeglądając dalej tą stronę zgadzasz się na korzystanie z tych plików. Odwiedź naszą stronę dotyczącą polityki cookies aby dowiedzieć się więcej.