Poszukiwanie produktów i usług w internecie to chyba w dzisiejszych czasach nic dziwnego. Klient, poszukując odpowiedzi na swoje potrzeby, wpisuje odpowiednie słowa kluczowe w wyszukiwarkę i wyświetlają mu się wyniki wyszukiwania Google. Pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania zajmują strony dobrze wypozycjonowane na dane frazy, czyli to, co wpisał potencjalny klient. W uproszczeniu tak właśnie wygląda droga do znalezienia konkretnego produktu czy usługi. Jak to się dzieje, że strona www znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania? Jak to się dzieje, że ruch na stronie rośnie? I w końcu – jak to się dzieje, że sprzedaż na naszej stronie internetowej jest coraz lepsza?
Na początek – audyt SEO strony internetowej
Gdy ktoś prowadzi własny biznes i zależy mu na tym, by z jego usług korzystało coraz więcej klientów, musi zastanowić się, co może poprawić w funkcjonowaniu strony internetowej, która jest nie tylko wizytówką, ale przede wszystkim narzędziem, które ma generować realny zysk. Warto więc zainteresować się współpracą z agencją SEO, która zadba o stronę www w taki sposób, by ta w rezultacie zaczęła przynosić coraz więcej potencjalnych i realnych klientów. Na czym polega audyt strony internetowej? Audyt SEO to nic innego jak sprawdzenie strony www pod względem ruchu na stronie, pozycji w wynikach wyszukiwania, treści na stronie, działań SEO, doboru fraz kluczowych i optymalizacji. Osoba zajmująca się tym doskonale wie, jak sprawdzić wszystkie wymienione wyżej parametry, ma też dostęp do odpowiednich narzędzi, które są bardzo pomocne w opracowaniu strategii SEO. Wprowadzenie zmian przyniesie z czasem oczekiwane rezultaty w postaci lepszej optymalizacji strony, dzięki której potencjalni klienci będą mogli bardziej intuicyjnie poruszać się po stronie, a samo przebywanie na niej stanie się przyjemniejsze i wygodniejsze – dzięki temu mamy większe szanse, że użytkownik nie ucieknie do konkurencji. Kolejnym efektem po wprowadzeniu strategii SEO z pewnością będzie zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie – większa liczba klientów i większe pieniądze. Działania SEO wymagają doświadczenia, dlatego warto zacząć współpracę z agencją SEO, która zadba o wysokie pozycje naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Strategia pozycjonowania stron powinna być przygotowana i wprowadzana przez specjalistę, który będzie monitorował rezultaty.
![Na początek – audyt SEO strony internetowej](https://bif24.pl/wp-content/uploads/2021/10/seo-dla-firm.jpg)
Link building a pozycjonowanie strony internetowej – linkowanie wewnętrzne kluczem do sukcesu
Właściwie przeprowadzone linkowanie wewnętrzne jest niezmiernie istotną częścią całego procesu optymalizacji, a co za tym idzie – pozycjonowania strony w Google. Użycie wartościowych linków będzie nie tylko przydatne i wygodne dla użytkownika, ale również przyjazne dla wyszukiwarki Google. Czym jednak są linki wewnętrzne i jaką pełnią funkcję? Otóż linki te są odnośnikami w obrębie konkretnej strony www – ich rola może polegać zarówno na kierowaniu użytkownika do innego artykułu, jaki i produktu lub strony do kontaktu. Muszą one prowadzić w konkretne miejsce, do konkretnej podstrony. Nie trzeba chyba wspominać, że linki powinny prowadzić do miejsc powiązanych tematycznie, np. w artykule na temat kamienia ogrodowego powinien znajdować się link prowadzący do kamieni ogrodowych, nie zaś ogólnie do ogrodów czy tarasów.
![Link building a pozycjonowanie strony internetowej – linkowanie wewnętrzne kluczem do sukcesu](https://bif24.pl/wp-content/uploads/2021/10/seo-sem.jpg)
Skuteczne pozycjonowanie stron to bez wątpienia droga do pojawienia się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, zwiększenia ruchu na stronie i pozyskania większej liczby zaangażowanych użytkowników, a ostatecznie klientów. Zadbaj o stronę internetową z dobrą agencją SEO, która zapewni skutecznie pozycjonowanie strony poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych, fraz kluczowych, wartościowych treści, link building i content marketing. Na efekty pozycjonowania trzeba chwilę poczekać, a rezultaty będą widoczne gołym okiem. Bez wątpienia opłaca się pracować ze sprawdzoną agencją SEO, która ma doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych.