Co gnębi aktualnie pracowników? Brak energii do działania (51,75%), gorszy nastrój (50,31%), mniejsza motywacja (48,77%)*. Natomiast 57% z nich zgłasza potrzebę udziału w integracji firmowej. To ważna informacja dla managerów – zarówno w kontekście budowania relacji między dotychczasowymi pracownikami, ale również wizerunku firmy, który wpłynie na skuteczność przyszłych rekrutacji. A jaki pomysł na imprezę firmową będzie najlepszy? Sprawdźcie TOP 5 propozycji.
Pomysł na imprezę firmową nr 1: Igrzyska firmowe
Doskonałe rozwiązanie dla zespołów, które lubią rywalizację. Pomysł na imprezę firmową opiera się na założeniu, że uczestnicy zmierzą się ze sobą w różnorodnych konkurencjach indywidualnych i zespołowych. Jakich? Wszystko zależy od ich upodobań. W programie może być bowiem m.in. gra w piłkę, wyścig w workach, strzelanie z procy, wyścig na skrzyniach czy „ślepa” skakanka. Pracownicy będą musieli wykazać się doskonałą komunikacją, zręcznością i precyzją. Takie igrzyska to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Różnorodne scenariusze imprez pozwalają perfekcyjnie dopasować je do potrzeb i oczekiwań organizacji. Szybkość, siła czy umiejętność działania pod presją – te elementy łączy jedno – towarzyszy im atmosfera współpracy i doskonałej zabawy, co przekłada się na polepszenie relacji i wydajności całego zespołu.
Pomysł na imprezę firmową nr 2: Maszyna Goldberga
Tytułowa maszyna Goldberga to wyjątkowy i widowiskowy pomysł na imprezę firmową. Imprezy z jej udziałem organizuje np. Dwór Korona Karkonoszy. A czym jest owa maszyna? To duży, składający się z wielu elementów i segmentów mechanizm. Zadaniem uczestników jest wspólna praca nad budową. Nie jest to jednak proste. Aby tego dokonać, potrzebne są duże pokłady kreatywności oraz współpracy zespołowej. Pracownicy trenują takie umiejętności jak sprawna komunikacja, czy kooperacja nie tylko wewnątrz drużyn, ale także z pozostałymi zespołami. To doskonałe narzędzie, które pozwoli wzmocnić więzi i motywację zespołu do realizacji późniejszych obowiązków firmowych.
Pomysł na imprezę firmową nr 3: Mistrz gotowania, czyli turniej kulinarny
Turniej kulinarny to doskonała zabawa team-buildingowa, łącząca rywalizację ze zdobywaniem nowej wiedzy i umiejętności. Ważna kwestia – nie potrzebne tu są zaawansowane umiejętności gotowania. Pracownicy stają do walki w różnorodnych konkurencjach. Należą do nich np.: ślepy test smaku, ubijanie piany, picie soku z cytryny. Dokonania uczestników oceniać będzie profesjonalne jury, które nagrodzi zarówno najlepsze zespoły, jak i indywidualnych uczestników. Jakie umiejętności rozwija ta aktywność? Pracę zespołową, szybkość, precyzję i pomysłowość.
Pomysł na imprezę firmową nr 4: Z nutką grozy – kryminale zagadki Karkonoszy
Czym są Kryminalne zagadki Karkonoszy? To wciągająca gra scenariuszowa, którą rozegrać można m.in. w Dworze Korona Karkonoszy. A na czym polega? Uczestnicy będą musieli rozwiązać tajemnicę zbrodni, lub wymknąć się sprawiedliwości. To, co liczy się w tej zabawie to przede wszystkim logiczne myślenie, umiejętność kojarzenia faktów a także radzenia sobie ze stresem. Niezwykle ważne są też umiejętności komunikacyjne zespołu, każda z drużyn bowiem ma określony czas na osiągnięcie swoich celów. Podczas wykonywania zadań mamy zatem możliwość nie tylko wzmocnienia relacji między uczestnikami, ale także odkrycia dotychczas nie ujawnionego potencjału w niektórych z nich.
Pomysł na imprezę firmową nr 5: I will survive! Czyli szkoła przetrwania
Bardziej ekstremalnym pomysłem jest tzw. szkoła przetrwania, oparta na strategii survivalu.
Pracownicy wyrwani zza firmowych biurek stają się zdani na samych siebie. Brak możliwości komunikacji ze światem, nowoczesnych technologii. Tylko oni vs.natura. Warsztaty survivalu pozwolą zdobyć im wiedzę, ale też nowe umiejętności. Tego rodzaju impreza team buildingowa sprzyja hartowaniu ducha, a także wzmacnia więzi między zespołem, który przebywa w ekstremalnych warunkach.
Od imprezy firmowej do wizerunku i rekrutacji
Imprezy firmowe pozytywnie wpływają na relacje w zespole. To fakt. Mają jednak jeszcze jedną zaletę. Zadowoleni pracownicy stają się poniekąd ambasadorami marki i polecają ją osobom z zewnątrz. Jest to bardzo istotne, zwłaszcza w momencie, gdy przeważa rynek pracownika. Co więcej 63% kandydatów szuka informacji o wybranych firmach w serwisach internetowych z opiniami o pracodawcach. Natomiast 51% osób uważa, że to znajomi stanowią cenne źródło informacji o firmie. Natomiast 49 % respondentów przeszukuje fora dyskusyjne w celu znalezienia opinii o pracodawcy.
To zatem system naczyń połączonych. A żeby dobrze funkcjonował warto zrobić ten pierwszy krok. Zadanie jest zatem proste. Czas na organizację wyjątkowej imprezy firmowej!
*na podstawie badania „Zdrowie psychiczne w środowisku pracy”